Emilie Weasley Humanoid
Nombre de messages : 33058 Age : 37 Ma localisation : Suburbia Date d'inscription : 16/09/2007
| Sujet: [USA/sept 2010] NU.nl cites TH as one of the success stories Mer 29 Sep 2010 - 17:49 | |
|
On October 3rd, 2010 Germany will mark the 20th “Tag der deutschen Einheit” or the Day of German Unity, which celebrates the reunification of East and West Germany. Germany, which was divided for decades into Communist East Germany and a free West Germany, shows great strength on the world stage in terms of both its political and cultural prowess. According to NU.nl, Tokio Hotel, the German band from Magdeburg is one of the success stories to come out of the former East Germany.
To get a FREE automatic email each time I publish a new Tokio Hotel Examiner article, hit the “Subscribe” button right by my picture at the top of the page. If you’d like to use any part of this article on your website or blog, please see “Using my articles on your website” on my blog and follow the instructions; otherwise you’ll be violating my copyright on this article.
Of course, the members of Tokio Hotel aren’t the only well-known celebrities from the former East Germany. The members of the German band, Rammstein are also from the former German Democratic Republic. Tokio Hotel’s music as well as Rammstein’s can be heard on the upcoming “Rock Band 3” video game track, the trailer for which was just released. In addition to the boys from Tokio Hotel and Rammstein, one Angela Merkel, the Chancellor of Germany, who has been named the “Most Powerful Woman in the World” by “Forbes” for the last several years running also stems from the former German Democratic Republic. Merkel is also cited by NU.nl as a success story of former East Germany.
This isn’t the first time that Tokio Hotel and Angela Merkel have landed on the same list. Last year both the members of Tokio Hotel and the German chancellor landed on a polls list, which indicated that German mothers found both Tokio Hotel and Merkel to bebad influences on German kids. However, German mothers offended by the poll quickly came to Tokio Hotel’s defense. As one German mother stated
What utter nonsense! My 15-year-old daughter is an avid fan of TH. For three years I have accompanied her to many concerts. The guys make good music, we look forward to the next tour! …I have met many other mothers at the concerts in recent years, who had the same opinion.
Tokio Hotel’s cultural influence is diverse. Examples include the band being cited by the Pop Academy as a good example of how to build and market a band and the “Sprachwahrer” award given to the band for inspiring young people to learn German. Tokio Hotel’s cultural influence in America is sure to grow in the next few months as well as the Kaulitz Twins, Bill and Tom get settled in their soon-to-be new 2nd home base in L.A.
Germans celebrate the “Day of German Unity” every October 3rd despite the fact that the Berlin wall fell on November 9th (1989). Because too many of the darker moments in German history also coincidentally fell on November 9th (Hitler’s first coup in 1923 and Kristalnacht in 1938), October 3rd was chosen as the date instead to celebrate German reunification.
Follow me on Twitter: @BuffyTuf or on Facebook: Tokio Hotel Writer. Join my Emily Kay fan page Tokio Hotel Fans Support Emily Kay as well to keep up with this promising new voice in vampire fiction.
Source : http://www.examiner.com/tokio-hotel-in-national/tokio-hotel-news-nu-nl-cites-th-as-one-of-the-success-stories-of-former-gdr Traduction de Eeyore pour la PO :
- Spoiler:
Le 3 Octobre 2010, l'Allemagne célèbrera le 20è anniversaire du "Tag der deutschen Einheit", ou le Jour de l'Unité Allemande, qui fête la réunification de l'Allemagne de l'Est et l'Allemagne de l'Ouest. L'Allemagne qui a été divisé pendant des décennies en une Allemagne de l'Est communiste et une Allemagne de l'Ouest libre, montre une grande force sur la scène internationale en terme de prouesse à la fois politique et culturelle. Selon NU.nl, le groupe allemand de Madgebourg est l'une des histoires à succès qui vient de l'ex-Allemagne de l'Est.
(Pour avoir un email automatique GRATUIT à chaque fois que je publie un nouvel article Tokio Hotel sur l'Examiner, cliquez sur le bouton "Subscribe" (S'inscrire) à droite de ma photo en haut de la page. Si vous voulez utilisez une partie de cet article sur votre site internet ou votre blog, s'il vous plaît regardez "Using my article on your website" (Utilisez mon article sur votre site internet) sur mon blog et suivez les instructions ; sinon vous violerez mon copyright sur cet article.)
Bien sûr, les membres de Tokio Hotel ne sont pas les seuls célébrités connues de l'ex-Allemagne de l'Est. Les membres du groupe allemand, Rammstein viennent aussi de l'ex-RDA. La musique de Tokio Hotel ainsi que celle de Rammstein peuvent être écoutées sur le prochain jeu vidéo "Rock Band 3" dont la bande-annonce vient de sortir. En plus des gars de Tokio Hotel et de Rammstein, Angela Merkel, Chancelière allemande, qui a été élue "La Femme la Plus Puissante du Monde" de ces dernières années par "Forbes" vient aussi de l'ex-RDA. Angela Merkel est aussi citée par NU.nl comme l'une des histoires à succès de l'ex-Allemagne de l'Est.
Ce n'est pas la première fois que Tokio Hotel et Angela Merkel ont été mis sur la même liste. L'année dernière les membres de Tokio Hotel ainsi que la Chancelière allemande figuraient dans un sondage, qui indiquait que les mères allemandes trouvaient que Tokio Hotel et Angela Merkel étaient des mauvais exemples pour les enfants allemands. Cependant, les mères allemandes offensées par le sondage ont rapidement pris la défense de Tokio Hotel. L'une d'entre elles déclare :
"Cela n'a aucun sense ! Ma fille de 15 ans est une grande fan de Tokio Hotel. Pendant trois ans je l'ai accompagnée à plein de concerts. Les garçons font de la bonne musique, nous attendons impatiemment la prochaine tournée ! … J'ai rencontré beaucoup d'autres mamans aux concerts récemment, qui ont la même opinion." L'influence culturelle de Tokio Hotel est diverse. Des exemples comme celui de la Pop Academy qui cite le groupe comme de bons exemples pour savoir comment monter et lancer un groupe, et l'award "Sprachwahrer" remis au groupe pour encourager les jeunes d'apprendre l'allemand. L'influence culturelle de Tokio Hotel en Amérique est sûre d'augmenter dans les prochains mois puisque les jumeaux Kaulitz, Bill et Tom vont bientôt déménager dans leur deuxième maison à Los Angeles.
Les allemands célèbrent le "Jour de l'Unité Allemande" tous les 3 Octobre malgré le fait que le mur de Berlin soit tombé le 9 Novembre (1989). Comme beaucoup de sombres moments dans l'histoire de l'Allemagne coincident aussi avec la chute du mur le 9 Novembre (le premier coup d'Etat de Hitler en 1923 et la KristalNacht (Nuit de Cristal) en 1938), le 3 Octobre a été la date choisie pour fêter la réunification de l'Allemagne.
| |
|
Eeyore Schrei
Nombre de messages : 444 Age : 33 Ma localisation : La Roche sur Yon (85) Date d'inscription : 28/03/2008
| Sujet: Re: [USA/sept 2010] NU.nl cites TH as one of the success stories Dim 3 Oct 2010 - 15:23 | |
| | |
|
Crack Boum. Automatisch
Nombre de messages : 14162 Age : 30 Ma localisation : 04 Date d'inscription : 16/11/2007
| Sujet: Re: [USA/sept 2010] NU.nl cites TH as one of the success stories Dim 3 Oct 2010 - 16:23 | |
| Merci pour la traduction! | |
|
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: [USA/sept 2010] NU.nl cites TH as one of the success stories | |
| |
|